De vaarvakantie 2018 is van zondag 22 tot en met vrijdag 27juli. Tijdens de reis trachten we weer dagelijks foto’s en een reisverslag te plaatsen live vanaf de boot. Dus kijk regelmatig op de website tijdens de vaarperiode om van afstand toch mee te genieten!

Traditiegetrouw wordt er ook dit jaar weer een reisverslag bijgehouden. We wensen jullie heel veel leesplezier de komende dagen en hopen dat jullie de komende dagen met ons mee kunnen genieten van alle avonturen.

Eindelijk, maar toch na een jaar wachten, is het dan weer zo ver: het is tijd voor de mooiste week van het jaar! De vaarvakantie kan weer beginnen. Het weer kan haast niet beter. De zon schijnt al weken volop zonder een spatje regen. Het mooie weer heeft voor ons echter één nadeel, namelijk: het waterpeil is zodanig laag komen te staan waardoor we niet naar Duitsland kunnen varen. Maar wees niet getreurd, onze reis viel niet in het water! Het alternatief is minstens net zo leuk, we mogen dit jaar namelijk naar: Grave – Roermond – Venlo – Nijmegen -Arnhem!

Vol enthousiasme en gezonde spanning zitten alle vrijwilligers op het Topdek te wachten op hun pupil. Aan het begin van de middag zwaaide de eerste vakantiegangers al verwachtingsvol naar de “Prins Willem Alexander” (de boot die aanvoelt als ons thuis). Iedereen werd welkom geheten door het welkomstcomité (Els en Marcel). Onder het genot van een drankje en een plakje cake werd er op het topdek de laatste informatie uitgewisseld met de ouders/verzorgers.

Dan is het zover, het avontuur kan beginnen. De ouders/verzorgers zwaaien nog een laatste keer maar de deelnemers zitten al zo in de vakantiestemming dat ze het haast niet meer zagen. Terwijl wij met z’n allen heerlijk op het Topdek zaten te genieten van de zon, was het kombuisteam al uren bezig met de voorbereidingen voor het avondmaal. Op het menu stond vandaag macaroni met tomatensaus, een heerlijk frisse salade en stokbrood met diverse smeersels. Met als kers op de taart, een Chipolata toetje. Het toetje was nauwelijks gezakt toen we al mochten smikkelen van het heerlijke Welkomstijsje.

In grote getale gingen wij  aan wal opzoek naar een terrasje in de stad Arnhem. Na slechts 15 minuutjes rollen hadden we ons plekje veroverd op het terras. Herinneringen van eerdere reizen werden opgehaald en er werden al onvergetelijke nieuwe herinneringen gemaakt.  De plannen voor de komende dagen zijn inmiddels gemaakt en we kijken er allen naar uit wat deze week nog gaat brengen. Zin in!

Een dag vol nieuwe en vertrouwde indrukken is natuurlijk best vermoeiend. Dit is dan ook de reden dat we allemaal lekker op tijd naar bed zijn gegaan. Morgen is er weer een nieuwe dag en willen we fris en fruitig zijn voor de eerste vaardag van de week.

Deel deze pagina op: