We varen met het vakantieschip “Prins Willem-Alexander”. Een geweldig schip, geheel ingericht voor gehandicapten en van alle gemakken voorzien.

Hutten voor de deelnemers en begeleiders

Het schip heeft 25 ruime twee persoonshutten voor de deelnemers. Deze bevinden zich op het hoofddek. De hutten zijn ingericht met elektrische hooglaag bedden, televisie, huistelefoon, zusterbel, voldoende kastruimte en een wastafel. Elke hut heeft een eigen klimaatregeling waarmee de verwarming en de airconditioning geregeld kan worden.

Op de televisie zijn via het interne systeem te zien: de gebeurtenissen in de grote salon, de GPS gegevens vanuit de stuurhut en het uitzicht op het water voor het schip. Dus lekker wakker worden en vanuit het bed kijken waar het schip naar toe vaart. We hebben echter zoveel leuke activiteiten en een vol programma, dat we geen tijd hebben om televisie te kijken. We laten die dus het liefste om gezellig met z’n allen vakantie te vieren.

Voor de begeleiding zijn 23 tweepersoonshutten met huistelefoon, radio, wekker, kledingkasten, en een toilet /douche ruimte beschikbaar. Deze bevinden zich op het benedendek.

Topdek met heerlijk terras

Met de lift, die groot genoeg is voor elektrische rolstoelen, kan men buiten op het bovendek komen. Op dit dek is een serre en een zonneluifel. Ook is hier het terras voor de zon genieters. Tijdens het varen genieten we van het uitzicht. En bij mooie zwoele zomeravonden is dit een heerlijke plek voor een BBQ of om spelletjes te doen.

Overige faciliteiten

Er is een grote salon met sterrenhemel, een groot tv scherm en toneelverlichting.
In de grote salon ontbijten, lunchen en dineren we samen. Overdag biedt het ruimte voor het doen van spelletjes of we toveren de ruimte om in een bioscoop, discotheek of theater.

Ook is er de kleine salon met bar en muziekcomputer. Die gebruiken we meer in de avond om nog een drankje te doen en om alle verhalen van de dag te vertellen en om nog eens na te genieten.

In de receptie en in het verpleegkantoor zijn belpanelen geplaatst en hier komen ook de oproep signalen uit de toiletten en badkamers binnen.

De kapitein en de bemanning dragen zorg voor de technische kant van de vakantie,
zoals het varen, aanmeren en het uitleggen van de loopplanken.

Met het schip worden ook nog andere reizen georganiseerd. Meer informatie daarover is te vinden op de website van de NSVR.

De ‘oude’ boot waarmee we tot 2003 op vaarvakantie gingen.

Gratis sponsoren?

U kunt ons ook op andere manieren sponsoren:

Doet u wel eens online aankopen? Doe dit dan via onze  SponsorKliks link.
Dan ontvangen wij een commissie. Klik op bovenstaande banner of SponsorKliks voor meer informatie.

Speelt u al mee met de Vrienden Loterij, dan kunt u de Sjaak Pach Stichting als uw club opgeven. Klik op bovenstaande banner voor meer informatie. Direct aanmelden om mee te spelen kan via de Sjaak Pach Vrienden Loterij pagina. Hoe meer loten er voor ons meespelen, hoe hoger het bedrag is dat wij ontvangen.

Deel deze pagina op: