Over de Sjaak Pach Stichting is veel te vertellen. Belangrijke informatie over de stichting zelf vind je hierna. Maar wat het meeste zegt over wat we doen en waar de Sjaak Pach Stichting voor staat zijn toch wel de reisverslagen en de foto’s. En kijk vooral even de video. Onder de video vind je nog veel meer interessante informatie over de stichting.

Het ontstaan van de stichting

De stichting is opgericht in het jaar 1982 als Stichting Vakantie voor het Lichamelijk Gehandicapte Kind. Initiatiefnemer was de Heldenaar Sjaak Pach. Hij bemerkte dat een vakantie voor een rolstoelgebonden kind vele problemen met zich meebracht. Door allerlei acties wist hij het benodigde bedrag bijeen te brengen en in de zomer van 1982 vertrok hij voor de eerste maal op vakantie met 40 lichamelijk gehandicapte kinderen. Het werd een succesvolle vakantie.

Door de enorme inzet van Sjaak Pach en zijn medewerkers konden er sindsdien elk jaar weer enkele vakantiereizen georganiseerd worden. In de loop der jaren hebben honderden lichamelijk gehandicapte kinderen en jongeren genoten van een onvergetelijke vakantie. In het najaar van 1989 overleed Sjaak Pach.

Ter ere van zijn werk en zijn onvermoeibare inzet, werd besloten de naam van de stichting te wijzigen in Sjaak Pach Stichting, Vakantie voor het lichamelijk gehandicapte kind. Onder deze naam worden al vele jaren een vaarvakanties georganiseerd.

Elk jaar weer kunnen we rekenen op een grote groep vrijwilligers die er zorg voor dragen dat alle deelnemers een geweldige vakantieweek hebben. Een deelnemer wordt gedurende de hele week begeleidt door één vaste vrijwilliger.

Wat doen we?

De vakanties worden georganiseerd gedurende de zomermaanden. Het reisplan wordt per jaar vastgesteld. De vakantie is steeds van zondag tot en met vrijdag. Op zondag worden de deelnemers aan boord verwacht. Elke dag wordt er gevaren en aangelegd bij een leuke plaats waar de deelnemers van boord kunnen met hun begeleiding.

Aan land worden een puzzeltocht, een vossenjacht of iets dergelijks georganiseerd. ’s Avonds is er veelal een swingende Disco-avond ter kennismaking, op donderdag een bonte avond met optredens waar een ieder aan kan deelnemen.

Voor wie is de vaarvakantie?

De vaarvakantie is voor een specifieke doelgroep. Je kan mee als deelnemer als je alle volgende vragen met ‘ja’ kan beantwoorden.

• Ben je tussen de 8 en 35 jaar oud?
  • Ben je rolstoelgebonden?
  • Heb je zin in een onvergetelijke vakantieweek met zo’n 40 andere lichamelijk gehandicapte jongeren uit het hele land?

Voor specifieke vragen die op deze site niet beantwoord worden, kun je een e-mail sturen aan de Sjaak Pach Stichting via het emailformulier.

Aanmelden kan vanaf 1 november voor de eerst komende reis. Daarvoor moet je telefonisch contact opnemen met het bestuur via Marcel Burger, telefoon: 020-6834055. Het is voor deelnemers niet mogelijk om via de site aan te melden.

Gratis sponsoren?

U kunt ons ook op andere manieren sponsoren:

Als u online aankopen doet via Sponsorkliks, doet u dit dan via onze link, dan ontvangen wij een commissie. Klik op bovenstaande banner of SponsorKliks voor meer informatie.

Speelt u al mee met de Vrienden Loterij, dan kunt u de Sjaak Pach Stichting als uw club opgeven. Klik op bovenstaande banner voor meer informatie. Direct aanmelden om mee te spelen kan via de Sjaak Pach Vrienden Loterij pagina. Hoe meer loten er voor ons meespelen, hoe hoger het bedrag is dat wij ontvangen.

Deel deze pagina op: